SEMİNER TRAFİĞİ


23 Mart 2015
- 


Gönderen
Betül Ergün


Merhaba

Son zamanlarda yazılarımı çok düzenli yayınlıyamıyorum. Belki de Çocuk İstismarına Karşı Önleyici Rehberlik Programımızı haftalık olarak uygulayanlarınız var. Sizlerden özür diliyorum. 

Mart ayı benim için bir hayli yoğun geçiyor. En basitinden sadece bu hafta 3 seminere katıldım. Hepsi çok güzel ve faydalı geçti. Seminerlerde öğrendiklerimi ve aldığım notları sizlerle ayrıca paylaşacağım inşaallah. Ama hazır klavyenin başına geçmişken biraz değinmeden geçemeyeceğim. Hafta sonu katıldığım, RUHSAK (Ruh Sağlığında Aktif Kadınlar) Derneğinin organize ettiği  iki seminerden ilki Prof. Dr. Mücahit Öztürk'ün "Çocukluk Dönemi Psikopatolojilerine Genel Bakış" başlığı altında çok faydalı bir seminer idi. 



Mücahit beyin sunumundan çok faydalandım. Çok farklı bakış açıları kazandırdı. Burada üzerinde duracağım en önemli konu; aile tutumlarının çocukluk döneminde görülen psikolojik rahatsızlıklar üzerindeki arttırıcı ya da azaltıcı etkisi ve aile eğitiminin önemi. Bunları ileriki tarihlerde ayrıntılı bir şekilde ele almayı düşünüyorum.

Diğer seminer ise, Uzman Klinik Psikolog Sergül Oğur Çaydamlı’nın Çocuk ve Oyun konulu eğitim seminerleri. Bu seminerde de dikkatimi en çok çeken ve sizlere mutlaka aktarmam gerektiğini düşündüğüm konu; Dokunmak. Çocukla ten teması kurmanın önemi. Dokunmanın iyileştirici gücü. 



Ne güzel bir tevafuk ki bu gün gittiğim Ataşehir RAM'ın organize ettiği, Dr. Bülent Madi'nin seminerinde de Bülent hoca aynı konuya değindi. Dokunma ve tensel temasın iyileştirici etkisine. Yine hocamızın değindiği önemli bir konu öğrenmede beş duyu organının da kullanılması. Bu konuda verdiği örnek de çok güzel di. Ege bölgesinde bir okulun 10 sene üst üste üniversite sınavlarında ilk sıralarda öğrencilerinin olması ilgisini çekmiş ve sonuç, Edebiyat öğretmeni ders anlatırken sadece göze ve kulağa hitap etmekle kalmıyor, müzik (Ritim) ve koku etkenlerini kullanarak ders işliyormuş. 

Şimdilik bu kadarıyla yetinmek zorundayım. Dediğim gibi epey yoğun bir dönemden geçiyorum Önümüzdeki hafta bir de sınavlarım başlayacak. Dualarınızı bekliyorum :)