Babaannemden Masallar


1 Ağustos 2022
- 


Gönderen
Betül Ergün


Babaannem ve ben

    
Kıssalar, öyküler, masallar çocukluğumuzdan itibaren hayatımızda önemli yer tutar. Benim çocukluğum da rahmetli babaannemden masallarla renklendi. Babaannemden dinlediğim her bir öykü, her bir masal öyle etkilemiş ki beni hâlâ pek çok davranışıma yön verir.
    Bazen keşke çevremdekiler de bu öyküleri bilseydi dünya ne kadar da güzelleşirdi derim. Babaannemin anlattıklarının haricinde okuma yazmayı öğrendikten sonra kitaplardaki kıssalar ve masallar da bana yön gösterici oldu. İyiliği, fedâkarlığı ve diğergamlığı hep bu öykülerden öğrendim. Gün geldi Keloğlan ve Nasrettin hoca gibi açık gözlü ve hazır cevaplı olmaya özendim, gün geldi Mevlanâ'nın mesnevisini hayranlıkla okudum. Aklım erip Kur'an-ı kerimi anlamaya başladığımda gördüm ki Rabbimiz de bize kıssalarla yol gösteriyor aslında.
Oysa günümüze baktığımızda masalları hayal ürünü deyip bi kenara atmışız, onları çocuklara tahsis etmişiz. Kıssalar bize ağır gelir olmuş, onlara vakit ayırmayı lüks saymış daha sonuç odaklı ve anlık haz veren şeylere yönelmişiz. Kıssadan hisse çıkarmaya uğraşmak yerine sonucu bize hap gibi versinler diye bekler olmuşuz.
    Mesleğim gereği koruyucu ruh sağlığının önemine inanırım. Bişeyler ters gitmeye başladıktan sonra düzeltmeye çalışmak değil de her şey rayında ilerlerken, henüz bozulmalar başlamadan bünyeyi güçlendirmek önemli. Psikolojik sağlamlık atölyeleri bu yüzden değerli benim gözümde, masallar ve hikâyeler de bu şekilde. Kıssalar, öyküler, masallar bu kadar yol gösterici ise neden kullanmayalım onları diye düşünürüm.
    Öykülerin önemi anlatmakla bitmez. Eğitici öyküler var mesela, tam da rahmetli babaannemin bana anlattıklarından. Terapotik öyküler var, bu alanda eğitim almış uzmanların kişiye ve problemine özel yazıp terapide kullandığı. Bir de hazırlayıcı öyküler var, yaşanması beklenen bir olaya karşı danışanları hazırlamak için olaya özel yazılan.
    Ben de bundan sonra bu sayfada sizlerle bu öykü ve masalları paylaşmaya karar verdim. Hepimiz istifade edelim, dünyamızı güzelleştirelim umuduyla.
Ne dersiniz?
    Siz de yorumlarda büyüklerinizden duyduğunuz ve size yön çizen öykü, kıssa ve masalları bizimle paylaşır mısınız?